ΛΑΘΟΣ ΠΟΔΙ, ΛΑΘΟΣ ΑΝΔΡΑΣ, ΛΑΘΟΣ ΤΑΦΟΣ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΜΠΑΡΤΣΙΩΚΑ - ΑΙΓΕΣ


 Ανυπόστατα και αυτοδιαψευδόμενα είναι όλα όσα ακούγονται και γράφονται με υπογραφές Επιστημόνων, για δήθεν άλλο Τάφο του Φιλίππου Β΄ στις Αιγές, για Ασπίδες και Πανοπλίες Μεγαλέξανδρου, τα οποία έσπευσαν άκριτα να υιοθετήσουν πολλά ΜΜΕ, ιδίως στο Διαδίκτυο, βγάζοντας "τρελό" τον μεγάλο Μανώλη Ανδρόνικο, που έχοντας μπροστά του όλα τα κομμάτια του μυστηρίου, έκανε άριστη διάγνωση της αλήθειας και του πραγματικού ενοίκου του Τάφου, πριν από περίπου 40 χρόνια!

ΤΑΦΟΣ 1 ΑΙΓΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΜΠΑΡΤΣΙΩΚΑ
Η πρόσφατη διεθνής δημοσίευση του Καθηγητή Παλαιοανθρωπολόγου Αντώνη Μπαρτσιώκα του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιο Θράκης, του Juan Luis Arsuaga και των υπολοίπων Επιστημόνων στο αμερικανικό περιοδικό Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), που ξαφνικά "τάραξε" τα νερά, δεν είναι καθόλου καινούρια...
Ο Καθηγητής Μπαρτσιώκας εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια αμφισβητεί συστηματικά με άρθρα και ανακοινώσεις του τον Τάφο 2 του Φιλίππου Β', θεωρώντας ότι δήθεν είναι θαμμένος εκεί ο Φίλιππος Γ΄ Αρριδαίος και η γυναίκα του Ευρυδίκη- Ανταία...

ΤΟ ΤΡΥΠΙΟ ΓΟΝΑΤΟ...
Τώρα, επειδή βρήκε ένα τρυπημένο γόνατο σε άλλο τάφο (!), στον Τάφο 1, με την τοιχογραφία της Αρπαγής της Περσεφόνης, ανακοινώνει ότι "βρήκε τον Τάφο του Φιλίππου Β΄", σε άλλο όμως μέρος! Έτσι παράλληλα "ενισχύεται" η θεωρία του ότι δήθεν ο Τάφος 2 (πρώτη εικόνα) είναι ο Τάφος του Φιλίππου Γ' Αρριδαίου, ετεροθαλούς αδελφού του Μεγάλου Αλεξάνδρου...

Το αριστούργημα της Αρπαγής της Περσεφόνης μέσα στον Κιβωτιόσχημο Τάφο 1, Αιγές, 350 π.Χ.
Έργο ίσως του μεγάλου ζωγράφου Νικόμαχου

Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΕ ...ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΤΑΦΟ...
Επειδή ο Φίλιππος Β΄ είχε ένα τραύμα στο πόδι και θεωρούνταν ότι κούτσαινε ελαφρά, το ευρεθέν τρύπιο γόνατο, αποδόθηκε από τον Καθηγητή και τους συνεργάτες του αμέσως στον Φίλιππο Β΄... 
Έτσι ο Καθηγητής ισχυρίζεται πλέον ότι Τάφος του Φιλίππου είναι ο Τάφος της ...Περσεφόνης... Ένας καθαρά γυναικείος Τάφος! Ένας λάθος τάφος! Κιβωτιόσχημος μάλιστα και όχι Ναόσχημος...
Ένας τάφος που χρονολογείται τουλάχιστον 25 χρόνια πριν τη δολοφονία του Φιλίππου Β΄, οποία συνέβη το 336 π.Χ..

Το αριστερό πόδι ανδρός του Τάφου 1 που εξέτασε ο Μπαρτσιώκας
Βρέθηκε σε δύο κομμάτια με μια τρύπα στο γόνατο, προφανώς από δόρυ

ΛΑΘΟΣ ΠΟΔΙ...
Προφανώς υπάρχει και ένα ακόμη σφάλμα, αφού ο Φίλιππος φαίνεται πως είχε τραυματιστεί στο δεξί πόδι, όταν πολεμούσε με τους Αρδιαίους, μία από τις Ιλλυρικές φυλές, που κατοικούσαν ψηλά κάπου στο Μαυροβούνιο προς την Αδριατική, σε μια μάχη το 345 π.Χ..

Την λεπτομέρεια αυτή αναφέρει ο περίφημος Αλεξανδρινός Έλληνας Λόγιος και Γραμματικός Δίδυμος ο Χακλέντερος (1ος αι. μ.Χ.), ο οποίος αποκλήθηκε έτσι για την εντατική και ακούραστη εργασία, έρευνα, μελέτη και συγγραφή του, αφού είναι ο πλέον πολυγραφότατος Έλληνας, με 3.500 - 4.000 βιβλία και συγγράμματα! Τόσα που ούτε ο ίδιος δεν τα θυμότανε στα γεράματά του και γι΄ αυτό τον αποκαλούσαν τότε "Βιβλιολάθα". Ανάμεσά τους και ο σχολιασμός στον Δημοσθένη, όπου και αναφέρεται ο τραυματισμός του Φιλίππου στον δεξί μηρό!

Ο Καθηγητής όμως Μπαρτσιώκας βρήκε αριστερό πόδι με τρύπα στο γόνατο... Αριστερό και όχι δεξί... Στο γόνατο και όχι στον μηρό... Με μια αγκύλωση (όπως φαίνεται και στην εικόνα Μπαρτσιώκα) που θα καθιστούσε σχεδόν ανάπηρο τον "Φίλιππο", κάνοντάς τον ανίκανο για μάχη, για ταχύ βάδισμα, ακόμη και για ιππασία! Αλλά κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε στον πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου...

Και ενώ γνωρίζει και αναφέρει ο ίδιος τον Δίδυμο Χαλκέντερο, εντούτοις τον παρακάμπτει! Τη στιγμή που είναι γνωστό πως ο Δίδυμος ο Χακλέντερος ήταν το μεγαλύτερο και ακούραστο ψαχτήρι της Αρχαιότητας! Και από κάποια μαρτυρία είχε αυτή τη λεπτομέρεια!

Αλλά είναι και κάτι άλλο. Το γεγονός ότι άλλοι Συγγραφείς δεν αναφέρουν σε ποιο πόδι είχε τραυματιστεί ο Φίλιππος Β΄ και μάλιστα ο Δημοσθένης που είχε δει τον Φίλιππο, σημαίνει πως τελικά ήταν ανεπαίσθητη η διαφορά των δύο ποδιών, τόσο που δεν διακρινόταν εύκολα σε τρίτους και ο Βασιλιάς της Μακεδονίας εξακολουθούσε να παίρνει μέρος και σε μάχες και βάδιζε γοργά και ίππευε και κυνηγούσε όπως γνωρίζουμε! Το γεγονός αυτό εξηγούν οι ίδιες περικνημήδες του κυρίως θαλάμου του Τάφου 2...

Εάν όμως είχε το "πόδι" που ισχυρίζεται ο Καθηγητής Μπαρτσιώκας, θα ήταν ένας αξιολύπητος Βασιλιάς καρφωμένος στο παλάτι του, που θα είχε χάσει κάθε ισχύ και τελικά τον ίδιο τον θρόνο του από νωρίς...

ΠΟΔΙ ΑΚΑΦΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ...
Επιπροσθέτως, το αριστερό πόδι με το τρύπιο από τραύμα γόνατο, ανήκει όπως παραδέχεται ο Μπαρτσιώκας σε άκαυτο νεκρό! Ενώ γνωρίζουμε πολύ καλά πως ο Φίλιππος Β΄ αποτεφρώθηκε με τον χαρακτηριστικό πάντα τρόπο των Μακεδόνων, που αποτέφρωναν τη σάρκα και όχι τα οστά, σε νεκρικές πυρές κοντά στους τάφους, στη στέγη των οποίων πετούσαν έπειτα τα απομεινάρια της πυράς, όπως βρέθηκαν στον Τάφο 2 του Φιλίππου Β΄ από τον Ανδρόνικο.
Μάλιστα λέγεται πως η Ολυμπιάδα επί των υπολειμμάτων της πυράς του Φιλίππου έκαυσε το πτώμα του δολοφόνου Παυσανία και τον έθαψε εκεί κοντά...

Την αποτέφρωση του Φιλίππου Β΄ αναφέρει ο ιστορικός Ιουστίνος (2ος -3ος αο. μ.Χ.) ο οποίος συνέγραψε Επιτομή των Φιλιππικών Ιστοριών, τις οποίες είχε καταγράψει νωρίτερα αναλυτικά σε 44 βιβλία ο Πομπήιος Τρόγος (1ος αι. μ.Χ.) και έχουν χαθεί!
Ο Μπαρτσιώκας παρακάμπτει όμως και τον Ιουστίνο...

ΠΟΔΙ ΨΗΛΟΥ...
Επίσης, όπως αναφέρει ο Καθηγητής Μπαρτσιώκας πάντα και οι ξένοι συνάδελφοί του, το πόδι με το τρύπιο γόνατο που εξέτασαν από τον Τάφο 1 με την τοιχογραφία της Περσεφόνης, ανήκει σε  ψηλό άνδρα αναστήματος 1,80 μ.! Που για τα δεδομένα της εποχής ήταν πολύ ψηλός! Και δεν πρέπει να ταίριαζε καθόλου μα καθόλου με τον Φίλιππο...

ΓΑΛΑΤΗΣ ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΣ;
Επειδή μάλιστα τα οστά του νεκρού άνδρα βρέθηκαν επί επιχωμάτωσης 20 ολόκληρα εκατοστά πιο πάνω από τα οστά της νεαρής γυναίκας και του βρέφους που ήταν στο δάπεδο, θεωρείται βέβαιο ότι πρόκειται για πτώμα που δεν τάφηκε, αλλά πετάχτηκε εκεί μέσα ή σκοτώθηκε εκεί μέσα, κατά την προσπάθειά του ίσως να τυμβωρηχήσει στον συλημένο Τάφο 1!

Επειδή δε είναι γνωστό ότι οι Γαλάτες μισθοφόροι του Πύρρου σύλησαν και κατέστρεψαν στο πέρασμά τους ό,τι μπόρεσαν στις Αιγές και τη νεκρόπολη το 276/5 π.Χ. και επειδή ο νεκρός ήταν πολύ ψηλός για τα ελληνικά δεδομένα της εποχής, τίποτα δεν αποκλείει να πρόκειται για ...Γαλάτη Τυμβωρύχο... Και όχι φυσικά για τον Βασιλιά Φίλιππο Β΄ της Μακεδονίας, όπως ισχυρίζεται ατυχώς ο Μπαρτσιώκας...

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι καταρρέει η θεωρία Μπαρτσιώκα για τον άνδρα του Τάφου 1 των Αιγών, αφού πρόκειται για λάθος πόδι, λάθος άνδρα, λάθος χρόνο και τελικά λάθος τάφο...

Όσο για τη γυναίκα του Τάφου 1 και το πράγματι αινιγματικό νεογέννητο βρέφος, αποτελούν από μόνα τους ένα ξεχωριστό κεφάλαιο, στο οποίο ίσως αναφερθούμε σε επόμενη ευκαιρία.


ΤΑΦΟΣ 2 ΑΙΓΩΝ
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ 2
Καταρρέει όμως και η άλλη όψη της θεωρίας Μπαρτσιώκα, ότι δήθεν στον Τάφο 2 δεν βρίσκεται ο Φίλιππος Β΄ αλλά ο Φίλιππος Γ΄ Αρριδαίος και η γυναίκα του Ευρυδίκη-Ανταία και να γιατί:

1. Μέσα στη χρυσή λάρνακα του κυρίως θαλάμου του Τάφου 2, βρέθηκαν τα οστά του νεκρού βασιλιά που είχε αποτεφρωθεί με το σώμα του, όπως δείχνουν και εγκάρσια σκασίματα-εγκοπές. Ανάμεσά τους και το κρανίο το οποίο δυστυχώς για τους αρνητές, φέρει στην κόγχη του δεξιού οφθαλμού σημάδι από χτύπημα! Και γνωρίζουμε ότι ο Φίλιππος Β΄ είχε χτυπηθεί από βέλος στο δεξί μάτι, κατά την πολιορκία της Μεθώνης το 355-354 π.Χ.! Ένα τραύμα που είχε περιποιηθεί, κατά τον Πλίνιο, με μεγάλη δεξιοτεχνία ο γιατρός Κριτόβουλος, σώζοντας μάλλον τον οφθαλμό, αλλά ίσως όχι και την όραση.

2. Κεφαλή από ελεφαντοστό που βρέθηκε ανάμεσα σε άλλες στον Τάφο 2 και επί της νεκρικής κλίνης, δείχνει τον Φίλιππο Β', ενώ υπάρχει "χτύπημα" στην κόγχη του δεξιού ματιού... Άλλη τέτοια κεφαλή της ίδια κλίνης ανήκει στον Αλέξανδρο!

3. Στην εξωτερική όψη του Τάφου 2 και πάνω από τα τρίγλυφα, στην ιωνική ζωγραφισμένη ζωφόρο, παρουσιάζεται σκηνή κυνηγιού με κύριο πρωταγωνιστή τον έφιππο άνδρα μέσης ηλικίας που ετοιμάζεται να  χτυπήσει με το δόρυ το άγριο λιοντάρι! Ο άνδρας αυτός, περιστοιχισμένος από τους νεαρούς Αλέξανδρο, Ηφαιστίωνα, ίσως και Πτολεμαίο, δεν μπορεί να είναι παρά μόνον ο Φίλιππος, του οποίου και φέρει τα χαρακτηριστικά, ενώ είναι έξυπνα κρυμμένα το δεξί  πόδι και το τραυματισμένο δεξί μάτι...

Αναπαράσταση μέρους της ζωγραφικής απεικόνισης στην ζωφόρο του Τάφου 2, Αιγές
Πιθανότατα αριστερά επάνω σε άλογο στεφανωμένος ο πιο μικρόσωμος, νεαρός Αλέξανδρος,
ενώ με πέλεκυ έτοιμος να χτυπήσει το λιοντάρι ο ψηλότερος Ηφαιστίωνας... 
Βασιλιάς και Διάδοχος έφιπποι... Βασιλικοί παίδες πεζοί...

 Μπορεί τώρα να συγκρίνει κανείς την παραπάνω σκηνή κυνηγιού της ζωφόρου του Τάφου του Φιλίππου Β' του 336 π.Χ., με την διπλανή σκηνή κυνηγιού της Πέλλας του 325 π.Χ., όπου Ηφαιστίωνας και Αλέξανδρος κυνηγούν ένα ελάφι. Κοινό χαρακτηριστικό ο διπλός πέλεκυς, η στάση του σώματος, ο μανδύας που πετάει πάνω στην ένταση και τη δράση...

Μετά από όλα αυτά, δεν μένει καμμία απολύτως αμφιβολία ότι στον Τάφο 2 των Αιγών, είναι ο ένδοξος Βασιλιάς Φίλιππος Β΄ της Μακεδονίας, ο πατέρας του Μεγάλου ΑλεξάνδρουΚαι όχι ο Φίλιππος Γ΄ Αρριδαίος, όπως ισχυρίζεται ο Μπαρτσιώκας, ο οποίος Αρριδαίος λόγω προβλημάτων υγείας, δεν θα μπορούσε ποτέ να λάβει μέρος σε κυνήγι λιονταριών, πλάι μάλιστα τον νεκρό ήδη Ηφαιστίωνα και τον νεκρό ήδη Αλέξανδρο...

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ 2
Σύμφωνα με τα τελευταία επιστημονικά και ανθρωπολογικά πορίσματα που ανακοινώθηκαν μάλιστα πέρυσι, το 2014, η γυναίκα του προθαλάμου του Τάφου 2, τα οστά της οποίας βρέθηκαν μέσα στην χρυσή λάρνακα με τον Ήλιο των 12 ακτίνων, ήταν ηλικίας 30-34 ετών και είχε τα χαρακτηριστικά "αμαζόνας"! Ήταν δηλαδή η ίδια πολεμίστρια!

Επίσης αποκαλύφθηκε ότι το ένα πόδι της χώλαινε, είχε σοβαρό κάταγμα με αποτέλεσμα να είναι 2,6 ε.κ κοντύτερο από το άλλο! Και έτσι διαπιστώθηκε ότι οι δύο περικνημίδες του προθαλάμου, που η μία είναι κοντύτερη της άλλης, δεν ανήκουν τελικά στον Φίλιππο Β΄, αλλά στην ίδια! Και μάλιστα η αριστερή περικνημίδα είναι 2,5 εκ. κοντύτερη και 3,5 εκ. στενότερη της δεξιάς!

Τέτοιες όμως πολεμίστριες σύζυγοι του Φιλίππου Β΄, ήταν μόνο δύο:

1. Η Αυδάτη - Ευρυδίκη από την Ιλλυρία, άριστη πολεμίστρια, η οποία εκπαίδευσε πολεμικά και την κόρη της Κυνάνη, την άλλη αδελφή του Μεγαλέξανδρου, η οποία ήταν πραγματική καταιγίδα μάχης, δράσης και τόλμης, σαν τον ίδιο! Η Αυδάτη, κόρη του Βασιλιά Βάρδυλλη, πρέπει να παντρεύτηκε τον Φίλιππο Β΄ περί το 359 π.Χ. και φαίνεται πως πέθανε την ίδια χρονιά με τον σύζυγό της, το 336 π.Χ.. Επομένως δεν αποκλείεται να είναι αυτή η τόσο τιμημένη Βασίλισσα του προθαλάμου του Τάφου του Φιλίππου Β΄

2. Η αγνώστου ονόματος Πριγκίπισσα της Σκυθίας, κόρη του Βασιλιά Αθέα, την οποία είχε παντρευτεί ο Φίλιππος Β΄ και είχε όπως οι περισσότερες γυναίκες της περιοχής τα γνωρίσματα Αμαζόνας, ήταν δηλαδή πολεμίστρια από κούνια! Μάλιστα ο γωρυτός (θήκη για βέλη) και οι περικνημίδες, του προθαλάμου του Τάφου 2, είναι χαρακτηριστικά των Αμαζόνων της Σκυθίας!

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Ασπίδα του Φιλίππου Β΄ (και όχι του Μεγαλέξανδρου όπως λέει ο Μπαρτσιώκας) έχει πάνω της τον άτρωτο Αχιλλέα που πολεμά με την Αμαζόνα Πενθεσίλεια στην Τροία και την ερωτεύεται την στιγμή που την τραυματίζει βαριά, βγάζοντας την μάσκα της και αντικρίζοντας μια πανέμορφη γυναίκα!
Τον πόλεμο της Τροίας όμως έχει σκαλισμένο πάνω της και ο χρυσός γωρυτός (θήκη για βέλη) του προθαλάμου του Τάφου 2, που σχετίζεται πιθανά με την πολεμίστρια "Αμαζόνα" σύζυγο του Φιλίππου Β΄...

 Ο Μπαρτσιώκας ισχυρίζεται εσφαλμένα ότι η γυναίκα του Τάφου 2, είναι η Ευρυδίκη Ανταία, σύζυγος του Φιλίππου Γ΄ Αρριδαίου! Όμως τόσο ο Αρριδαίος όσο και η Ανταία, σκοτώθηκαν μεταγενέστερα, το 317 π.Χ. στην Αμφίπολη από την Ολυμπιάδα! Τάφηκαν εκεί επιτόπου και αργότερα ο Κάσσανδρος έκανε εκταφή και πήγε και τους έθαψε με βασιλικές τιμές στις Αιγές, μαζί όμως με την μητέρα της Ανταίας, την Κυνάνη,  τα οστά της οποίας είχε φέρει από την Μικρά Ασία!
Μέσα όμως στον Τάφο 2, δεν υπάρχει δεύτερη γυναίκα! 

Μπαίνει όμως και το θέμα της καύσης ή μη των επαναταφέντων, που εάν  κάηκαν συμβολικά στις Αιγές από τον Κάσσανδρο, τότε κάηκαν "ξηρά", χωρίς δηλαδή τα οστά τους να έχουν σάρκα, η οποία θα είχε λιώσει στα τουλάχιστον δύο χρόνια ενταφιασμού τους στην Αμφίπολη...

Όμως οι δύο νεκροί του Τάφου 2, έχουν καεί με το σώμα τους, όπως μαρτυρούν οι εγκάρσιες γραμμές στα οστά τους!

Επομένως καταρρέει και αυτή η θεωρία Μπαρτσιώκα. Στον Τάφο 2 δεν μπήκε ποτέ ούτε ο Φίλιππος Γ' Αρριδαίος, ούτε η Ευρυδίκη Ανταία με την μητέρα της Κυνάνη!

Στον Τάφο 2 των Αιγών είναι ο Φίλιππος Β΄ και μια σύζυγός του!

ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ
Share on Google Plus

About Noiazomai Nea

14 χρόνια προσφοράς στον Ελληνισμό

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου